Inaugurarea noului terminal de la Aeroportul Internațional Iași a adus la un loc toată “lumea bună” a Iașului dar și pe invitații de seamă de la Capitală. Nu puteau lipsi fostul premier și miniștrii liberali, ca atare tot evenimentul a fost acaparat de către aceștia, fiind politizat în totalitate. Discursurile, incluzându-l pe cel al fostului premier, au fost, într-o majoritate covârșitoare fixate pe realizările “administrației liberale” iar Nicolae Ciucă a mers până într-atât încât a ajuns să menționeze “nivelul mediu de trai” al românilor, uitând probabil că jumătate din țară se scaldă în neajunsuri sub atenta “supraveghere” a alianței PSD/PNL.
În fapt, nu ar trebuie deloc să ne mire cele transmise având în vedere faptul că deși la nivel național, alianța PSD/PNL funcționează, la nivelul Iașului lucrurile sunt total date peste cap. Cine sunt cei responsabili de faptul că la nivel local PNL-iștii și PSD-iștii sunt mai preocupați să își “dea la gioale” decât să se preocupe de proiecte? Este greu de spus. Însă cu siguranță vina este împărțită între un fost președinte a filialei județene social-democrate (Maricel Popa), care ține cu dinții de o funcție în care nu se mai află de ani de zile, funcție actualmente ocupată de un prefect mai preocupat de politică decât de administrație, în timp ce, de partea cealaltă, îl avem pe finul fostului șef liberal Relu Fenechiu, mai preocupat de vizite mai mult sau mai puțin oficiale și de tras sforile pentru viitoarele alegeri decât de ceea ce se întâmplă în propria “curte”.
Una peste alta, ceea ce nu s-a spus însă lucrurile sunt clare pentru toată lumea, a fost faptul că liberalii s-au “baricadat” într-o parte a sălii de evenimente în care a avut loc inaugurarea noului terminal, în timp ce primarul Mihai Chirica a fost așezat în partea opusă, semn că nici în “curtea” liberalilor nu mai este, dar nici nu e de lepădat de tot, la o adică, lăsându-i totuși un loc “de bună ziua” în cazul în care alt candidat mai bun la primărie chiar nu se găsește.
In final, nu putem să nu trecem in revistă și faptul că directorul Aeroportului Iași a avut un program extrem de încărcat, fiind nevoit să se “împartă” între finalizarea Terminalului 4 și a “pune umărul” la dezvoltarea afacerilor unei firme destul de “tinere” dar cu mare “priză” la contracte cu primăriile conduse de către aleșii liberali.