Administrația județeană și conducerea R.A. Airport Iași se laudă cu un număr de pasageri aflat în permanentă creștere, însă condițiile în care pasagerii călătoresc sunt demne de o țară din lumea a treia. Pe toate site‑urile de socializare, oamenii își exprimă nemulțumirea vis‑a‑vis de tot ce înseamnă zborurile dinspre și spre Iași spunând că nu se investește absolut nimic în servicii precum curățenie, fluidizare trafic iar organizarea, per total, este una defectuoasă.
Cu toate că pasagerii ajung cu minim două ore mai devreme la aeroport, se pare că nu este deajuns pentru că formalitățile specifice să fie făcut în timp util iar acest lucru s‑ar datora faptului că, de multe ori, sunt și câte zece aterizări în doar două ore, cel mai aglomerat interval orar fiind 12:00‑14:00. De asemenea, în același interval de două ore sunt și câte 8 decolări insă sunt numai două puncte de control de securitate disponibile.
Calculele sunt extrem de simple: media de pasageri dintr‑o aeronava este de 155, dacă în intervalul de două ore menționat sunt 18 zboruri (10 aterizări, 8 decolări), în total vorbim despre aproape 2800 de pasageri care se înghesuie simultan în Aeroportul Iași. Este lesne de înțeles faptul că, în cazul unui incendiu, tragedia ar putea‑o depăși pe cea de la Colectiv având în vedere numărul atât de mare de pasageri prezenți simultan. Este și clar faptul că Aeroportul din Iași NU este pregătit pentru un asemenea flux de pasageri.
Sosiri duminică, 28 mai 2023:
Plecări duminică, 28 mai 2023
Pasagerii ajung să aibă nervii întinși la maxim deoarece nu există nici un fel de organizare și delimitare a cozilor, unii pasageri intră în aeroport și se așează la rând înaintea altora astfel încât se ajunge la tot felul de divergențe ce ar putea oricând să se transforme într‑o bătaie în toată regula! Nu mai vorbim de căldură insuportabilă din incinta aerogării pe care pasagerii sunt nevoiți să o indure.
Datorită timpului scurt de staționare, angajații nu au timpul necesar să efectueze curățenie in mod corespunzător, existând cazuri în care pasagerii care se îmbarcă sunt nevoiți să aștepte la scara aeronavei pentru ca pasagerii care tocmai au aterizat, să coboare din avion.
Nici în ceea ce privește transportul la/de la Aeroportul Iași lucrurile nu stau mai bine, numărul de mijloace de transport CTP fiind, evident, insuficient. Dacă un autobuz de transport persoane dispune, în medie de aproximativ 60 de locuri, având în vedere că oamenii au și bagaje asupra lor, cei aproape 2800 de pasageri care călătoresc în intervalul cel mai aglomerat menționat mai sus au nevoie de peste 20 de autobuze PE ORĂ, ceea ce este imposibil de asigurat.
Cu toate neajunsurile, administrația județeană nu contenește în a lăuda dezvoltarea în ceea ce privește Aeroportul din Iași, promițând de câțiva ani acea cafea ce ar urma să fie băută de Crăciun în noul Terminal 4, dar ignorând complet condițiile inumane în care pasagerii călătoresc.