De parcă s-ar fi terminat toate problemele din transportul public al municipiului Iași, câteva minți “luminate” s-au gândit exact ceea ce le lipsea ieșenilor este un tramvai-cafenea. Nici nu știm cu ce începem…Tramvaiul Cafenea va circula tot pe șinele rupte șiîntrerupte din municipiul Iași, fiind inaugurat mâine. Asta în condițiile în care ieșenii așteaptă zeci de minute în stație.

“Un vagon din parcul CTP care inițial era destinat casării va fi transformat într-o elegantă cafenea pe roți, această urmând a avea prima ieșire pe traseu în weekendul 27 – 29 septembrie, mai ales că 1 octombrie este și Ziua Internațională a Cafelei.
Așa cum îi spune și numele, Tramvaiul Cafenea va fi utilizat exclusiv pentru servirea de cafele de bună calitate, oferind în același timp consumatorilor posibilitatea de a cunoaște orașul pe un traseu care va cuprinde principalele obiective de interes turistic”, anunță CTP Iași pe pagina oficială.
Anunțul plin de emfază al CTP Iași a stârnit indignare în mediul online. În urmă cu mai puțin de o lună, reporterii 24iasi au aflat de această găselniță a CTP și cum era normal, au cerut explicații reprezentanților companiei. La momentul respectiv (29 august 2024), ni s-a spus va fi folosit pentru cafenea unul din tramvaiele destinat Muzeului Transportului Public. Trecem peste comicul situații descrise drept “Muzeul Transportului Public” și aducem în atenție explicația unui fost angajat care a relatat pentru reporterii 24iasi faptul pentru a putea restaura și aduce la forma inițială tramvaiul-cafenea GT8-801, ar fi fost retrase alte două tramvaie. Este vorba despre tramvaiele GT-8-804 și 811, din care ar fi fost preluate mai multe piese necesare restaurării Tramvaiului Cafenea dar și pentru repararea celorlalte tramvaie. Astfel, din flota de 10 tramvaie GT-8, ar fi rămas doar 7 funcționale, în condițiile în care Iașul are deja un număr insuficient de mijloace de transport în comun.
Potrivit mai multor vatmani CTP care au dorit își păstreze anonimatul, sunt multe dimineți când aceștia sunt nevoiți rămână la depou pentru că nu au tramvaie să iasă la stradă. De altfel, zilnic ieșenii postează imagini cu tramvaie care se defectează pe traseu și care apoi sunt cuplate pentru a fi retrase la depou. Este clar în aceste condiții, angajații nu au efectiv pe ce lucra iar ieșenii nu au cu ce circule.

Chiar și așa, conducerea CTP are curaj spună “scopul, pentru viitor, este de a nu mai pune atâtea mijloace de transport în comun care nu aduc un venit efectiv”, cu toate timpii de așteptare sunt foarte mari, flotele de autobuze și tramvaie fiind clar insuficiente raportat la populația municipiului Iași. Declarația o regăsiți în video-ul de mai jos:

 

În final, pe scurt, câteva aspecte demne de a fi menționate:

  • Liniile de tramvai din Iași, mai ales cele din zona Copou sunt pline de întreruperi iar așazisa reabilitare făcută de ochii lumii în urmă cu vreo doi ani, în urma unui material publicat de redacția 24iasi, n-a însemnat decât o cârpeală ieftină pentru a închide gura cârcotașilor. O simplă călătorie cu tramvaiul, fie el vechi sau nou, se transformă într-un “recital” de hurducături, prilej numai bun ca iubitorii cafelei își toarne băutură pe haine. Nu mai vorbim de piesele care “curg” de la zdrucinaturi dar, hei!, de ce repari ceva ce merge legat cu sârmă?!
  • Numărul de tramvaie funcționale scade de la o zi la altă, astfel încât vatmanii se trezesc la începerea turii le lipsește “obiectul” muncii.
  • Gropile, denivelările și liniile întrerupte sunt la ordinea zilei. Nu are rost mai enumerăm, este deajuns facă cineva o plimbare prin Copou, pe traseul Târgu-Cucu-Palatul de Justiție sau în Podu de Piatră pentru a observa cu ochiul liber cele relatate. Noroc de presa locală care, din când în când, mai dă câte “o palmă peste ochi” și astfel mai vedem muncitorii reparând câte ceva pe ici pe colo.

Dar DA! avem tramvai-cafenea. Exact ce ne mai lipsea…

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *