Începând cu data de 1 februarie 2025, intră în vigoare noile tarife pentru biletele de călătorie și abonamentele Companiei de Transport Public Iași. Un bilet cu 1 călătorie (valabil 120 de minute) va costa 4 lei, un bilet cu 2 călătorii (fiecare valabilă 120 de minute) va costa 8 lei în timp ce un abonament pe o zi va costa 13 lei. Suprataxa de călătorie va fi 99 lei.

Compania de Transport Public Iași, care se confruntă cu probleme mari în ceea ce privește atât lipsa de funcționalitate a aparatelor de bilete cât și cu numărul insuficient de mijloace de transport funcționale și prezente la stradă, a mai luat o decizie cel puțin controversată: de la 1 februarie 2025, toate tipurile de abonamente se vor elibera pe carduri de transport. Astfel, dispar toate abonamentele pe suport de hârtie de la punctele de vânzare, iar toți călătorii vor trebui folosească aceste carduri.

Ce nu știu sau nu vor știe cei din conducerea CTP este faptul aceste aparate de validare funcționează “pe biscuiți” iar în orice mijloc de transport există cel puțin un aparat din 2‑3 instalate care nu funcționează. Mai mult, dată fiind supraaglomerația din mijloacele de transport, această “modernizare” prin folosirea cardurilor de transport nu ar face decât întindă și mai mult nervii ieșenilor, nevoiți fiind străbată mijlocul de transport dintr-o parte în alta pentru a găsi un aparat funcțional.

Decizia a fost anunțată pe pagina oficială a CTP Iași printr-un video de promovare pe care, cel mai probabil, s-au plătit bani grei. Iar reacțiile ieșenilor au fost pe măsură:

“Voi ăștia din conducerea CTP-ului mutați fundul și umblați pe teren vedeți realitatea din stații la orele de vârf și nu numai ! stați când plouă sau când sunt 40 de grade la umbră și trebuie urci în aglomerație îți validezi un card care e plătit pe o lună. Și nu îmi spune pot o fac online în nu știu ce aplicație fiindcă sunt foarte mulți concetățeni care nu au abilitățile acestea și nici tehnologia necesară“, “Astăzi în tramvaiul 13 din 3 aparate albastre BCR doar unul a funcționat. M-au luat nervii a trebuit fac slalom printre călători din spate în față, din Tg. Cucu am pus cardul bancar în spate, tranzacție respinsă, ajung cu greu la Filarmonica la al 2 lea aparat, idem cel din spate, abia când ajung în Piața Unirii la al 3 aparat mi-a dat tranzacție acceptată. Vagonul 125, nr. Is 0211. Nu este prima dată când mi se întâmplă acest lucru. Tu ai băni pe card dar aparatele nu funcționează. Sunt și unele aparate portocalii care nu validează călătoria pensionarului. Compania de Transport Public Iași solicitați celor care dețin aceste aparate le facă funcționale (cele BCR sunt dintr-o parte, cele portocalii cu validare din altă parte, cele portocalii pentru bilete iarăși din altă parte). Faceți întâi structura organizatorică funcționeze bine. Dacă s-ar fi urcat în acele stații enumerate mai sus controlul, dați seama ieșea foarte urât. Eu am bani în contul bancar dar ele nu funcționează. De multe ori rămân și fără rolă de hârtie. Și multe altele, sunt sătulă eu cât și angajații de la telefonul verde de sesizările mele”, “Ce tâmpenie, iau abonament ca nu depind de validare, de înghesuit în autobuz ca validez”, “Vreau îmi pot cumpăra abonamentul cu Cash! Care este legea care obligă plătesc exclusiv cu cardul? Vorbim cumva de încălcarea unor drepturi? “, sunt doar câteva din mesajele ieșenilor prin care conducerea CTP Iași este “taxată” aspru.

În ceea ce privește mijloacele de transport, majoritatea ieșenilor de plâng pe rețelele de socializare de numărul insuficient de autobuze și tramvaie, fiind nevoiți aștepte zeci de minute în stație, în frig. Asta în condițiile în care surse din cadrul companiei ne-au transmis se întâmplă de nenumărate ori vatmanii fie trimiși acasă pentru nu sunt suficiente tramvaie funcționale.

Astfel, se ajunge timpul de așteptare în stații ajungă și la 60 de minute.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *