Sătui de promisiuni deșarte, locuitorii din comuna Lețcani au luat taurul de coarne, au întocmit tabele și s-au apucat de treabă. Scopul final: montarea de limitatoare de viteză la trecerile de pietoni, acolo unde s-au întâmplat frecvent accidente mortale în ultimii ani.
Potrivit șefului DRDP, Mugurel Laicu, pentru ca aceste limitatoare de viteză să poată fi montate, este nevoie de acordul celor care locuiesc în proximitatea trecerilor, pe o distanță de 100 m stânga/dreapta.
“Limitatoarele se pun înainte cu 5-10 metri, plus trecerea, în total ar fi vorba despre 30 metri. Deci trebuie pentru siguranță 100 și 100 de metri de o parte și de alta a trecerii”, a declarat Mugurel Laicu pentru 24iasi.
Încă se seara trecută, cetățenii au început să strângă semnături iar cererea și acordul vor fi depuse către Primărie și DRDP.
In altă ordine de idei, și viceprimarul comunei, a dat o explicație halucinantă legată de podețul amplasat eronat la trecerea de pietoni situată în fața grădiniței: este vina fostului primar, cel care nu mai este în funcție de 20 de ani!
“Adevarul este următorul: acel podeț este construit de peste 20 de ani, pe vremea domnului Ursachi in funcția de primar. Periodic, DRDP împreună cu Serviciul de Poliție Rutieră fac lucrări de întreținere a trecerilor de pietoni. Anul trecut au mutat marcajul in dreapta față de marcajul anterior care era pe direcția normală, or fi avut vreun motiv, nu știu, cineva trebuie să se țină de mutat podețe in urma dumnealor, in funcție de starea de sănătate a celor care vopsesc asfaltul”, a scris viceprimarul Marcel Tărâță în mediul online.
Din nou, directorul DRDP Iași, explică situația de fapt.
“Având in vedere execuția covoarelor asfaltice executate in anul 2021, ulterior s-a procedat la execuția marcajelor rutiere transversale (treceri pentru pietoni) in conformitate cu pozițiile kilometrice prevăzute in filmul marcajului aprobat de către Inspectoratul de Poliție Județean Iași – Serviciul Rutier.
Nu in ultimul rând, merită o mențiune specială faptul că profilul transversal al DN 28 in zona respectivă prevede două benzi de circulație de câte 3.50 metri fiecare, respectiv două acostamente consolidate cu lățimea de 2,50 metri fiecare, circulația autovehiculelor pe acostamente fiind interzisă conform legislației in vigoare, aspect materializat pe teren prin aplicarea unui marcaj transversal de interzicere a circulației, cu aproximativ 75 de metri inaintea trecerii pentru pietoni, pentru sensul de mers Iași – Târgu Frumos.
Astfel, acostamentul consolidat poate reprezenta un refugiu de asigurare pentru pietonii care se angajează in traversarea părții carosabile, podețul existent asigurand doar traversarea elementelor de scurgere a apelor existente”, a încheiat Mugurel Laicu.