Ieri, 4 aprilie, în cadrul unei întâlniri la Palatul Braunstein la care au fost prezente Asociația Destination Iași, Agenția Namogo şi Primăria Iași, a fost prezentată noua identitate de brand a orașului Iași. Aceasta a fost creată sub sloganul Iași – modelează timpul (Iași – shape time).

“Logo-ul scoate în faţă numele oraşului nostru într-o reprezentare sinceră şi o întoarcere spre funcţional, nu doar estetic. Un logo care îşi schimbă forma (ideal pentru animaţii în mediul digital, pentru un oraş al IT-ului), care devine cadru compoziţional pentru diferite expresii artistice şi care poate fi produs cu uşurinţă ca obiect din orice material. Conceptul funcţionează şi ca un îndemn pentru turişti de a explora timpul neliniar, într-un oraş cu un mix de contraste estetice unice”, a declarat Alexandru Munteanu, managerul agenţiei de branding Namogo.

„Orice oraş are nevoie de un brand, ceva care să-l identifice, mai ales un oraş care doreşte să devină un oraş atractiv turistic. Noi avem un brand. Suntem capitală istorică a României, dar de data aceasta vrem să aducem în discuţie şi câteva elemente de natură grafică pe care să le putem identifica foarte uşor cu oraşul nostru. Ceea ce a vrut să ne prezinte echipa care a lucrat la această arhitectură este foarte clar că Iaşul este un brand prin însăşi numele lui. Nu trebuie să transformăm în acronime, cum este exemplul New York-ului sau a altor oraşe din lume, ci pur şi simplu putem să folosim întregul nume al oraşului nostru drept brand. Cred că alegerea a fost una pozitivă. Desigur, e un prim pas. Sunt convins că ieşenii vor mai veni şi cu alte idei pe parcurs. Fiecare generaţie are dreptul să facă acest lucru dar cred că trebuie să începem de undeva. Astfel că va fi necesară publicarea lui pe toate pliantele şi va fi necesară la toate evenimentele de prezentare”, a spus primarul Mihai Chirica.