Ca in fiecare an, romanii iau cu asalt plajele insorite ale Greciei, unde isi petrec vacantele de ani buni.
Daca anul trecut, industria HoReCa a avut mult de suferit din cauza restrictiilor dure impuse de pandemie, anul acesta se pare ca recupereaza, la punctele de trecere ale frontierei formandu-se cozi pe kilometri intregi, rabdarea fiindu-le pusa la grea incercare turistilor. Cu toate ca in majoritatea tarilor se resimte o relaxare, in Grecia se iau masuri de precautie, mai ales ca in ultimile zile numarul de cazuri Covid a crescut destul de mult (2794 cazuri noi la data de 15 iulie si 6 decese).
Daca la nivel de plaje, plimbari prin satele elene si peisajele superbe lucrurile par ca inainte de pandemie, nu acelasi lucru se poate spune despre hoteluri, restaurante si cafenele, unde, incepand de ieri, 16 iulie au fost impuse un set nou de reguli atat pentru turisti cat si pentru patronii din HoReCa:
- Indiferent daca vorbim de localuri inchise sau in aer liber, toti clientii trebuie sa aiba loc pe scaun si sunt complet interzise dansul si servirea de bauturi de orice fel la bar.
- In spatiile inchise(cinema,teatre,cafenele etc) este permis accesul doar clientilor imunizati, pastrand totodata distantarea sociala si nu la capaciatea maxima a localului, ci doar la 85%.
- Minorii trebuie sa prezinte un test rapid COVID negativ, efectuat cu acordul unui parinte sau al reprezentantului legal.
Desigur ca vor fi si sanctiuni pentru nerespectarea masurilor, acolo unde se descopera nereguli, proprietarii riscand sa plateasca amenzi usturatoare, intre 2000 si 5000 de euro la prima abatere insa daca sunt prinsi din nou, vor avea localurile inchise 15 zile, la a treia abatere deja sunt sanctionati cu inchiderea localurilor pentru 60 de zile, practic,pentru tot sezonul estival.
Mai mentionam ca localurile se impart in doua categorii iar patronii trebuie sa afiseze la vedere, daca localul respectiv este destinat special persoanelor vaccinate sau, in cazul spatiilor din aer liber, atat pentru cei imunizati cat si pentru restul, iar in cazul personalului angajat, trebuie sa informeze clientii care solicita informatii, daca acesta este imunizat in totalitate sau nu.