Vesti bune pentru Moldova! Autostrada A8 sau Autostrada Uniri, cum mai este numita, prinde contur, studiul de fezabilitate a fost finalizat, firma din Spania a predat la CNAIR documentatia.

Dupa 10 ani de la primul studiu pentru un drum care ar lega Moldova de Transilvania, autostrada A8, ce pare a fi cel mai dificil proiect de infrastructura rutiera, se apropie cu pasi repezi de inceperea lucrarilor.

La sedinta de ieri, la care au participat Directorul General si Directorul General Adjunct al CNAIR, reprezentanti ai Ministerului Transportului precum si Asociatii Civice din Moldova, au aparut si primele nemultumiri, asta pentru ca reprezentantii firmei spaniole nu numai ca a intarziat 6 luni cu finalizarea studiului de fezabilitate dar nici nu au considerat necesar sa fie prezenti la predarea acestuia, trimitandu-l pe doua stick-uri.

„Proiectantul care executa SF-ul pe sectorul Tg Neamt – Tg Mures de pe autostrada A8, firma Acciona din Spania, a demonstrat inca odata ca nu merita respectul societatii civile din Moldova. Astazi, la sedinta saptamanala organizata la sediul CNAIR, distinsii „sefi” de la Acciona nu au catadicsit sa fie prezenti, motivand ca toata lumea este plecata in concediu. In nota generala de aroganță, „baietii” au transmis doua stick-uri la ora 13.00 cu documentatia SF”, a scris un reprezentant al Asociatiei intr-o postare pe Facebook.

CNAIR va analiza documentatia in urmatorele 20 de zile si va face observatii. Daca studiul de fezabilitate primeste OK-ul, urmeaza obtinerea Acordului de Mediu pentru sectoare din acest tronson de 209 kilometri (termenul estimat ar fi inceputul anului 2022) iar apoi lansarea licitatiei de proiectare si executie ale „capetelor” de autostrada: Targu Mures – Miercurea Nirajului (jud. Mures) si Targu Neamt – Leghin (jud. Neamt), adica o lungime totala de aproximativ 55 km ale celor 2 sectiuni.