Nevoiți să parcurgă zeci de kilometri zilnic, pe orice vreme, cu mașinile, bicicletele sau scuterele personale, livratorii de mâncare se confuntă cu multe neajunsuri din partea platformelor de profil, care îi “ard” grav la buzunar pe oamenii care aleargă prin tot orașul pentru a-și câștiga pâinea zilnică. Aceștia se plâng că le-au fost tăiate bonusurile, fără să se țină cont de faptul că aceștia sunt grav afectați de ultimile scumpiri iar reprezentanții firmelor de recrutare sunt neputincioși în fața deciziilor luate de cele două mari platforme.

Câțiva din miile de livratori au luat legătura cu redacția 24iasi pentru a oferi detalii, urmând că începând de miercuri, 13 aprilie, să oprească livrările. Astfel, livratorii vor selectă orele de muncă din program însă nu vor livra nici o comandă timp de două săptămâni sau până la rezolvarea solicitărilor și se vor întâlni cu toții lângă marile centre comerciale.

Iată ce îi nemulțumește pe livratori:

  • Plată per kilometru este foarte mică în comparație cu toate scumpirile din ultima vreme, mai ales la carburanți. Și chiar și așa, firmele s-au gândit să o mai reducă, scăzând multiplicatorii de plată a kilometrilor parcurși. După ultima modificare a acestor multiplicatori, un livrator care lucrează 8 ore pe zi pierde aproximativ 30 RON/zi. Într-o lună, pierderile se ridică la peste 1000 RON.
  • Deseori nu pot realoca comenzi fără să le fie închisă tură sau afectat scorul/bonusul săptămânal (n.r. scorul cât mai mare ajuta livratorul să prindă loc în program a doua zi, cu cât scorul este mai mare, cu atât își prinde mai ușor locuri libere în program) fiind nevoiți să aștepte inutil, pierzând foarte mult timp fără folos. Se mai întâmplă că aplicația să aibă erori și să realoce comenzile automat, fără motiv.
  • Aplicația în care livratorii își selectează orele de muncă nu oferă suficiente posibilități de selectare, astfel încât oamenii se trezesc că au reușit să “prindă” o oră de muncă dimineață, una la prânz și, cu puțin noroc, una seara, deși comenzile curg iar cei aflați la program sunt nevoiți să preia comenzi întârziate din lipsă de livratori, iar clienții sunt cei mai afectați, pentru că primesc mâncarea rece, astfel, restaurantele primesc recenzii proaste, deși vină nu le aparține.
  • Cursele foarte mici pentru MAȘINA, care ar putea fi alocate bicicliștilor, consumul în oraș fiind mare chiar și pentru un autoturism cu capacitate cilindrică mică și consum redus.
  • Timpul pierdut așteptand răspuns din partea asistenței, în fața adresei, pentru anularea comenzilor chiar dacă livratorul a luat legătura cu dispecerul și a confirmat cu acesta că nu răspunde clintul său are telefon închis etc. De menționat că majoritatea sunt șoferi iar discuțiile se pot purta de cele mai multe ori prin mesagerie scrisă, în timp ce ce livratorul este în trafic.
  • Pe una din platforme nu pot vedea detaliile comenzii deși comandă livratorului este deja gata, acesta fiind nevoit să aștepte lângă comandă până își amintește reprezentantul restaurantului să dea ok-ul pentru ridicarea comenzii.
  • În multe orașe din țară, livratorii nu au pe cineva care să îi reprezinte în raport cu reprezentanții platformelor, astfel fie aceștia acceptă condițiile așa cum sunt, fie li se închid conturilor. Desigur, conturile se închid și din cauza unor suspiciuni nefondate.
  • Platformele nu pot fi trase la răspundere în nici un fel, livratorii fiind angajați ai firmelor de recrutare, care, așa cum am menționat mai sus, nu au nici o putere de decizie.

Ce solicită livratorii:

  • Refacerea BONUSURILOR din urmă provocărilor, acestea au scăzut foarte mult în ultima vreme și se găsesc numeroase motive pentru că aceste bonusuri să nu fie acordate.
  • Furnizarea de echipamente! În momentul de față, livratorii achită din buzunarul propriu gențile și echipamentele pentru ploaie, de exemplu, ținând cont că oamenii livrează mai ales pe vreme urâtă.
  • Optimizarea programului, astfel încât toți livratorii să își poată selectă programul în funcție de disponibilitate.
  • Creșterea multiplicatorilor de plată per kilometru pentru a putea susține cheltuielile lunare ale fiecăruia, pe lângă carburanți, reparații auto și cartea de muncă plătită tot de către livratori. Astfel, după scăderea cheltuielilor menționate, oamenii ajung să nu aibă cu ce asigură familiilor traiul zilnic.

Mai mulți reprezentanți ai firmelor de recrutare le sunt alături livratorilor, astfel încât și aceștia li se vor alătură la protest. Mai mult decât atât, o parte din reprezentanții firmelor de recrutare sunt dispuși să suspende conturile livratorilor care nu arăta spirit de solidaritate, menționând că au observat că în multe orașe nu există egalitate ci se merge pe principiul de a favoriza anumite flote de livratori.