Iașul se pregătește pentru cel mai complex festival destinat industriilor creative- Romanian Creative Week. După succesul inregistrat anul trecut, organizatorii spun că săptămâna creativității din capitala Moldovei se va extinde la zece zile, în perioada 20 – 30 mai 2022, când Iașul va fi din nou gazda unor evenimente unice din industriile creative: arhitectură, arte interpretative, muzică, film, modă, arte vizuale, publicitate, new media, design etc. Vor fi 800 de artiști implicați în tot ceea ce publicul va putea vedea.

Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative – singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Intrarea va fi liberă pentru public, în toate zilele festivalului.

“E a doua ediție a Romanian Creative Week, am dublat timpul în care ea se desfășoară de 5 zile anul trecu, 10 zile anul acesta, de la 4 expoziții anul trecut la 12 expoziții și instalații anul acesta. Parctic ne întindem pe o arie care începe la râul Bahlui pe lângă facultățile de construcții și de arhitectură, trece prin grădinile Palas-Palat, merge mai departe spre bulevardul Ștefan cel Mare către Braunstein făcând o ocolire de la băile turcești unde avem două expoziții- expoziția centrală și una de artă avandargă contemporană”, a declarat Irina Schrotter, designer și inițiator festival.

“Am încercat să aplicăm această ideea odată într-o platformă pe care noi manageriem în cadrul Romanian Creative Week care se numește IT platform și totodată în expoziția pe care o organizăm la Palatul Culturii care este o expoziție dedicată în totalitate ideei de up siteying, se numește Re-Cut adică a retăia, a reface ceva și mă gândesc că e foarte nostim că vrem- nu vrem am ajuns la perioada anilor 40-50 când mamele, bunici, cei mai în vârstă își întorceau hainele pe dos sau le refăceau pentru a le da o viață mai lungă. Ceea ce se va prezenta pe podiumul organizat în Iași vorbim de colecții de toamnă- iarnă, deci puteți avea în avans o idee despre ce se va putea purta în iarnă și vă zic ce îmi doresc eu să găsesc în aceste colecții- creativitate, vreau să văd culoare, vreau să văd forme noi pentru că de 3 ani am trăit în pijama și trebuie să schimbăm această paradigmă vestimentară și vreau să văd foarte mult umor”, a spus Ovidiu Buta, fashion stylist.

“Nu este doar un festival, este un brand care trebuie să fie promovat ca atare. Pentru că Romanian Creative Week poate fi și la Iași și în orice oraș din România dar cred că va trebui și să apară multe orașe importante dinEuropa și din lume, ca și o formă de promovare a creativității românești”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Fiecare zi din festival inseamnă multe surprize la care publicul va putea participa gratuit.