Nu de puține ori, din dorința de a economisi, cumpărătorul realizează prea târziu că s-a lăsat păcălit de un titlul pompos cum ar fi “ofertă promoțională”.

Acesta constată faptul că în final a plătit de fapt mai mult decât costă înainte de reducere. Astfel ANPC a transmis o scurtă descriere cu privire la ce ar trebui să ne atragă atenția atunci când magazinele anunță că au reduceri/promoții sau soldări.

“Orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip ( soldare, de lichidare, ofertă promoțională etc.), trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei (“soldare/soldări/”, “lichidare”, “promoții” etc), însoțită de data, debut și de durată acesteia.

La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie să verificați prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a compara cu prețul pachetului promoțional”, au transmis cei de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

De asemenea, atenție la produsele care prezintă preț pe etichetă, pentru că există riscul ca sub etichetă cu prețul cu reducere/promoție să se afle o etichetă veche, cu un preț mai mic decât cel final, după reducere!