Începând de luni, 25 octombrie, în incinta Serviciului de Stare Civilă din strada Vasile Alecsandri, nr.8 și a Serviciului de Evidență a Persoanelor, din Iulius Mall au acces persoanele care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare (dovedită cu certificat verde), persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, precum și persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, cu obligația de a prezenta dovada eliberată de autorităţile abilitate. Aceleași măsuri se aplică și în cazul înregistrării și oficierii căsătoriilor.

Se păstrează măsurile anterioare de triaj epidemiologic și distanțare socială existente, nefiind permis accesul în sediu pentru persoanele a căror temperatură corporală, măsurată la intrare, depăşeşte 37,3 grade Celsius, fiind obligatorii dezinfectarea mâinilor la intrarea / ieşirea din sediu și purtarea măştii de protecţie astfel încât să acopere nasul şi gura.

Programările online / telefonice sunt valabile numai dacă persoanele programate îndeplinesc condițiile menționate mai sus.

Prin excepție, la Serviciul de Stare Civilă va fi asigurat accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 doar pentru înregistrarea deceselor sau a certificatelor de naștere pentru nou-născuţi.

Actele de identitate care au expirat începând cu data de 1 martie 2020 îşi menţin valabilitatea pe teritoriul României pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Începând cu data de 10 octombrie 2021 s-a decis prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021. Exemplu: dacă actul de identitate a expirat la data de 2 martie 2020, acesta își păstrează valabilitatea pe perioada stării de alertă (care expiră la 8 noiembrie 2021 și încă 90 de zile de la încetarea stării de alertă (de la 8 noiembrie 2021 până la 6 februarie 2022).

De asemenea, cetățenii pot verifica pe site-ul www.dlep-iasi.ro dacă cererea pentru actul de identitate a fost soluționată.

Nu se fac programări pentru ridicarea actelor de identitate.